Saturday 12 May 2012

Komentar

Komentar dari artikel http://saifulislam.com/?p=11224...Antara komen yang membuatkan penulis merenung dan berfikir sejenak...kebenaran yang menjelaskan apa yang tersembunyi di sebalik bait2 animasi dibawah yang sering dituturkan dan dipaparkan di laman muka buku mahupun poster atau banner di mana sahaja termasuk IPTA.

Fitnah Cinta Ukhti Barbie dan Akhi Ken yang ditulis oleh ustaz Hasrizal Abdul Jamil dalam  saifulislam.com banyak membuka mata dan memantapkan lagi prinsip penulis.




Berikut adalah komentarnya...
Mohd Masri says:
Assalamualaikum w.b.t
a) Saya bersetuju dengan komentar ustaz. Gambar di atas adalah antara satu contoh musibah besar maksiat yang cuba diIslamisasikan.
b) Saya tidak bersetuju dengan idea, semua benda perlu ada alternatif. Manusia ada akal, ada wahyu, boleh berfikir, mereka tidak perlu menunggu sehingga ustaz-ustaz kata “Janganlah buat itu, alternatifnya buat begini…”
Akal yang bagaimana sehingga semua benda mahu disodok dan disuap oleh ustaz.
Kehidupan dunia ini luas, aktiviti yang perlu dilakukan dalam kehidupan 24 jam sangan banyak, tiba-tiba kita berkata kepada pendakwah: Sediakanlah alternatif….
Tiada alternatif untuk maksiat kecuali meninggalkannya, tiada alternatif untuk bid’ah kecuali meninggalkannya. Maksiat ditinggalkan, perkara yang lebih 1000 kali berfaedah meluas di hadapan mata kecuali kita membutakan mata kita. Bid’ah ditinggalkan, sunnah yang tercatat dalam kitab Riadussolihin, yang boleh di download dalam internet serta banyak lagi melaut luas kecuali kita yang sengaja membutakan mata dan hati kita.
c) Sindrom ini memang benar, sehingga saya pening melihat banner-banner program di sebuah IPTA, hari itu cerita cinta Adam dan Hawa, hari ini cerita itu lagi.
d) Kalau mahu hilangkan rindu-rinduan, bukan dengan berdoa kepadanya di dalam sujud, itu namanya menambahkan rindu dan virus zina hati dalam otak. Yang perlu ialah sibukkan diri dengan 1001 benda yang lebih berfaedah.
e) Akhir kalam saya:
 Jika belum buat apa-apa persiapan untuk bernikah sama ada daripada segi mental, fizikal, jangan gatal-gatal mencari pasangan.
Wallahua’lam

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...